woensdag 7 september 2011

Zou u zich wel door Nederlandse trainers op willen laten leiden als Afghaans rekruut?

Als ik een agent of politierekruut in Afghanistan zou zijn, dan zou ik me helemaal niet op willen laten leiden door Nederlanders, want dan bepalen Mariko Peters en Jolande Sap wat ik na mijn opleiding wel en niet mag doen.

Ik zou er niet van gediend zijn dat mijn opleiding vervolgens een inperking van mijn vrijheid in zou houden.

Zeker niet als ik me ook door Duitsers of Amerikanen of anderen op zou kunnen laten leiden, en die zouden mij mijn vrijheid niet afpakken.

Misschien wil ik wel verder bij de Grenspolitie of Civiele Orde Politie of de marechaussee na mijn cursus, daar kunnen de salarissen hoger liggen, kan het werk uitdagender zijn, krijg ik een betere uitrusting. Of als mijn makkers wel ten strijde trekken, dan wil ik met ze mee.

Ik zou niet twijfelen over de vaardigheden die de Nederlandse opleiders mij bij zouden brengen, maar ik zou er eenvoudigweg niet van gecharmeerd zijn dat vervolgens mijn vrijheid wordt ontnomen om te kiezen waarvoor ik wil kiezen.


- Er is wel een politietrainingscentrum in Kunduz waar rekruten de basiscursus volgen.

Maar Nederlandse trainers zouden pas in januari 2011 beginnen met het geven van de basiscursus, omdat het Duitse trainingscentrum dan pas klaar zou zijn.

Zie: Ruim 160 Afghaanse politieagenten halen certificaat politiecursus Kunduz